Analyse: Verdonk goed voor 22 zetels

Tue Jul 4 08:59:52 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4-jul-2006, at 7:46, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Op zich verwondert het me niet dat Verdonk zoveel zetels kan krijgen.

Nee, mij ook niet.

> Kwam ze al als triomfator uit het eerste 'AHA-paspoort'-debat, na de
> ellende van het tweede 'AHA-paspoort'-debat vorige week kan ze niet
> meer stuk.

Dat lijkt me ietwat overdreven doctor.

> In Nederland is het woord 'immigrant' taboe,

Is dat zo?
Als het woord taboe is, hoe worden betrokkenen dan aangeduid?

> dus zijn slachtoffers van immigratie

Wie zijn dat?

> gekant tegen 'Moslims' (want dat mag wel, Moslims 'zijn
> immers minderwaardig en potentieel terrorist')

O.

> en bekeerden zich en masse tot AHA

Heb je hier wellicht enig bewijs voor, doctor?

> omdat hier de moslimhaat op Goebbeliaanse wijze werd
> gepredikt.

Leuk gepikt van Geert Mak, doctor, maar kun je eigenlijk zelfstandig
  - dus zonder bij Mak te spieken - verklaren wat er Goebelliaans is
aan Submission?

> Maar nu AHA, de blanke neger, zelf een liegende en uitvretende
> immigrant
> blijkt te zijn (alleen al voor 'Submission' kreeg ze 12 duizend Euro),

Maar m'n beste doctor, is 12 duizend euro nu werkelijk zo'n hoog
bedrag voor een filmpje?

> keert haar aanhang haar de rug toe. De voormalige AHA-gelovige loopt
> thans achter Verdonk aan - zoals men eerder Fortuyn volgde.

Daar is het stokpaardje van doctor MAF weer: de AHA-gelovige; het
bestaan waarvan door MAF maar helemaal niet wordt aangetoond. :-)

> Op zich is dat niet zo raar: de verbindende factor tussen Fortuyn, AHA
> en Verdonk is immers het taboe dat de politiek-correcten op het immi-
> grantenprobleem blijven leggen. Alleen de skepticus loopt noch achter
> de nieuwe politiek van groezelige types noch achter de politieke cor-
> rectheid aan - gelovig Nederland is daarentegen geheel en al
> hysterisch

En beschouw jij jezelf nu als die eenzame skepticus, of - gelet op de
gierende klepkolder die je week in week uit over deze lijst uitstort -
toch voornamelijk als hystericus?

> en rent uiterst gehaast achter dan weer de een en dan weer de andere
> charlatan aan, in de hoop ooit van de immigranten verlost te worden.

Kortom: er is nog een hoop werk voor je te doen doctor.
Maar nu juist niet op deze lijst. Of wil je beweren dat de deelnemers
van deze lijst uiterst gehaast achter dan weer de ene en dan weer de
andere charlatan aan rennen, in de hoop ooit van de immigranten te
worden verlost?

> We hebben tijdens de twee 'AHA-paspoort'-debatten de Kamer compleet
> door zien draaien.

Vergeleken bij de gierende klepkolder van de zich 'doctor' noemende
MAF vond ik het allemaal nogal meevallen eerlijk gezegd.

> Zelfs het slapen werd overgeslagen. Het einde van
> de gekte lijkt nog lang niet in zicht - getuige ook de babbels van
> griezel Pastors in de Volkskrant van vandaag:

Waaruit bestaan die babbels precies doctor?
En waarom noem je Marco Pastors een griezel?
(Zijn verhaal over de Haagse kaasstolp bijvoorbeeld vertoont m.i.
grote overeenkomst met dat van Hein van Meeteren.)
En is het niet een klein beeetje Goebelliaans om iemand wiens
ideeën je niet aanstaan voor 'griezel' uit te maken?

>    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article326846.ece/
> Pastors_rekent_op_tien_Kamerzetels
>
> Zou er in het D66-programma, behalve iets over terrassen, ook iets
> over immigratie staan ?

Dat kun je toch zo naslaan, doctor MAF?

(Moet voor iemand die deze lijst grotendeels heeft verziekt met zijn
MAFfe AHA-monomanie toch een fluitje van een cent zijn.)

> Mocht zo langzamerhand wel eens tijd worden...

Wat let je?
Zoals mijn oude gymnastiekleraar dan zei:
niet kakelen, eieren leggen.

Erik vdMb