oppositiepartij D66 (was: peiling)

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Jul 1 13:18:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Helemaal eens Bert. Maar het gaat erom dat D66 vanaf nu - want
> Pechtold's en de andere D66'ers hun handen zijn immers niet meer
> gebonden - er alles aan doet om duidelijk te maken dat D66 niet
> overbodig is. CDA en VVD zullen er immers alles aan doen om juist die
> overbodigheid 'aan te tonen' met hun rompkabinet. En de PvdA zal ze
> daar uiteraard in steunen.
>
> Terughoudendheid dus met teveel gedoogsteun, daar speel je slechts de
> anderen mee in de kaart en dan dreigt logischerwijze ook
> onzichtbaarheid in de campagne en dus heeeel weinig zetels...

> [...]

Niet dat het veel uitmaakt, maar hier sluit ik me hardgrondig bij aan.
Het moet nu overduidelijk gaan worden, zodat helemaal niemand in
Nederland het kan missen, waarom D66 beter is dan VVD en CDA. Welke
dingen wil (en wilde) D66 die niet konden in dit kabinet, en waarom.

D66 kan zich geen mixed signals veroorloven. Gevoelige punten zoals
bijvoorbeeld AOW en hypotheekafrek moeten zo snel mogelijk helder
uitgedacht worden en vervolgens duidelijk en consistent zijn erover.

Alexander heeft nu de tijd, en moet doeltreffend regie voeren, uiteraard
met inachtneming van het draagvlak binnen de partij.

Bart