Klein maar desastreus foutje

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Jul 1 11:58:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Mark nou toch, je lijkt Pol Pot wel!
Nou nou, dit doet me denken aan Godwin's Law

> De breuk is het jaar nul, alles
> ervoor heeft niet bestaan. nee, zo kijkt de kiezer, de journalistiek
> niet naar dit geheel. Natuurlijk speelt mee dat D66 Verdonk tot een week
> geleden krampachtig heeft verdedigd.
Nee, ondanks kritiek in het kabinet is gebleven.

> [...]
> lief én vriendinnetje van Lousewies is. Een week geleden, godverdomme,
> werd ik nog uitgelachen toen ik in een debat zei dat we wegens die
> inmiddels 33.000 uitgeprocedeerden het kabinet (desnoods) moesten laten
> vallen. Nee, dat vond Aklexander een idiote gedachte, en Lousweis moest
> er smakelijk om lachen. En anderhalve week later barst het kabinet
> om.....een passage in de verklaring van Ayaan "omdat het om de relatie
> overheid - burger gaat", zoals Pechtold dat uitlegt. Alsof het bij Pasic
> NIET om die relatie ging. Alsof het met die schipholbrand-slachtoffers

D66 werd en wordt aangevallen vanwege het beleid van Verdonk. Het
congres wilde dat D66 Verdonk bij de eerstvolgende misstap zou laten
vallen. De wil om ter wille van het kabinet desondanks Verdonk te
blijven tolereren was er uiteindelijk niet meer. Het werk was bijna af,
de VVD viel D66 stelselmatig aan, en Verdonk bleef blunderen. Het was
een redelijk verlangen dat Verdonk zou opstappen, en ik meen me toch te
herinneren dat er ooit veel kritiek was over het zitvlees van zwakke
bewindslieden, en dat dat toen zou verbeteren. Ik kan het zo op het
moment even niet terugvinden.

De VVD mag niet weg komen met het handhaven van een ondermaatse minister
vanwege electorale motieven. Los van al hun andere blunders, en hun
rabiate opstelling naar D66 toe.

> Nee, het wordt me meer en meer duidelijk: het gaat in dit geval om
> Ayaan, en alleen om het Kamerlid Ayaan en het vriendinnetje van
> Lousewies. Ons Kent Ons. Het gaat niet om beleid, in deze val van het
> kabinet, maar om het persoonlijk raken van Verdonk, omdat Verdonk het
> schaamteloze lef heeft gehad tégen Ayaan iets te ondernemen.
Sorry hoor, dit slaat nergens op.

Bart