Klein maar desastreus foutje

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat Jul 1 11:49:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 7/1/06, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl> wrote:

> Mark nou toch, je lijkt Pol Pot wel!

En dat zonder knipoog... :-(

 De breuk is het jaar nul, alles
> ervoor heeft niet bestaan. nee, zo kijkt de kiezer, de journalistiek
> niet naar dit geheel.

Dat zeg ik dus niet.

Persoonlijk heb ik dit kabinet en vele compromissen die de D66 fractie
heeft gemaakt nooit zien zitten, maar daar gaat het nu niet om. Het
gaat er nu om dat D66 zich weer zelfstandig gaat profileren en de
kiezer een alternatief biedt voor die andere drie stromingen in dit
land. In het afgelopen kabinet was men daarin beperkt vanwege de
gekozen coalitierol en ik pleit er dus slechts voor dat men zich vanaf
nu helemaal losweekt van die rol en dus van het CDA en de VVD. Die
twee partijen zullen dat zelf ook gaan doen.

Doet men dat niet dan bevestigt men onomstoten dat D66 als politieke
partij simpelweg overbodig is, net als de LPF nu ook impliciet doet
trouwens.

Groeten,
Mark Giebels

 Natuurlijk speelt mee dat D66 Verdonk tot een week