Hirsigate: D66-ministers vallen fractie af

Sat Jul 1 08:52:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj wrote:

 > Het was overigens ronduit stumperig hoe Rutte in Nova probeerde dat beeld
 > rond Verdonk recht te zetten. Hij ging direct in op het inhoudelijke
 > AHA-debat en ontweek meerdere keren nou juist dat punt waar het D66
om ging,
 > namelijk Balkenende's verspreking. Daardoor kwam Rutte toch behoorlijk
 > ongeloofwaardig over.

Dat was ergerlijk maar vanuit zijn positie bekeken logisch.... Hoe geven
we D66 de schuld...

 > En ik heb trouwens nóg een nare eigenschap ontdekt die Rutte tijdens de
 > campagne behoorlijk kan opbreken: hij is een drammer, een betweter.
En daar
 > hebben heel wat mensen een téringhekel aan.

Zolang D66 blijft verkondigen dat het over Verdonk ging en de relatie
burger-overheid dan weet de kijker dat hij de verkeerde redenen geeft.
Bovendien geeft het dan aan dat hij als bestuurder ongeloofwaardig is
omdat hij kennelijk zelf niet doorheeft waarom zijn coalitiepartner
handelde zoals ze deed, terwijl dat voor veel mensen wel helder is.