Hirsigate: D66-ministers vallen fractie af

Sat Jul 1 08:46:55 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Overigens geen peilingen. De barometer-site is nog steeds down en teletekst
> geeft het ook al niet. Was het in Nova ?
>
> Misschien dat Bert ook wil uitleggen waarom Verdonk weg moest nadat ze op
> verzoek van de Kamer, inclusief op verzoek van D66, had gelogen om AHA een
> paspoort te geven ? Wat zou D66 gedaan hebben als Verdonk AHA geen paspoort
> had gegeven ? Dit begrijpt dus echt niemand.

Mijn ervaring is dat een heleboel mensen het begrijpen. Ik was het eerst
min of meer met Verdonk eens, als ze zulk beleid al lang voert dan ook
voor HA.

Maar het ging volgens mij niet meer om HA, maar om Verdonk die ten
eerste min of meer loog (of geen antwoord wilde geven). Ik heb in mijn
familie meerdere mensen die het tot laat gekeken hebben (wat zijn we
eigenlijk gek) maar die allemaal zeiden, wat ergerlijk voor een kamerlid
als de minister maar geen antwoord geeft op de vraag...bv over waarom
dat persoonlijke deel van de verklaring nu nodig was...

Later bleek ze toch haar macht min of meer misbruikt te hebben voor
eigen gewin (handig zon verklaring in het komende debat). Als ze haar
persoonlijke ego nu terzijde had geschoven en dat deel niet gedaan had
was er volgens mij weinig aan de hand (los van of je het er mee eens
was).. Nu bleek dat ze haar macht ingezet had om dat deel te verkrijgen.
Volgens mij ging toen de vlam in de pan. En terecht....

Ik vond zoveel weken geleden ook dat ze kamer wel erg apart bezig was
(nu beleid een 'buurvrouw' raakte) maar je macht misbruiken is not
done... period...