Zeven punten om D66 voor de ondergang te behoeden...

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue Jan 31 13:32:42 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op dinsdag, 31 jan 2006 om 12:53 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Nee hoor Bart, deels reddeloos slecht gedaan maar een huis kan ook
> gesloopt
> moeten worden omdat het op instorten staat.
> Van ooit 24 naar nu 6, en in de peilingen nog minder, lijkt me geen
> getuigenis dat het allemaal zo goed gedaan is.

met de peilingen niet, maar kiezers zijn niet allemaal voldoende
geïnteresseerd en op de hoogte om complexe materie te volgen, te
onthouden, en dan ook nog te onthouden welke partij toen ook alweer een
goed standpunt innam.

> Ach ja, hoor je vaak, het zijn maar peilingen. Dan ben ik met die
> mensen
> eens behalve als peilingen de hele periode al in een bepaalde richting
> wijzen.

klopt

> Wat is er nu echt terecht gekomen van het oorspronkelijke wenslijstje
> van
> D66? En wat van het aanvullende lijstje van het Paasaccoord nadat er
> vanalles was geschrapt?

democratische structuren hebben voor veel kiezertjes minder prioriteit.
hemd en rok en zo.

> Hoevaak is er in de afgelopen periode door de coalitie of kabinet echt
> rekening gehouden met de mening van D66?

ongeveer voor 4 à 6 kamerzetels gewicht?

> Hoevaak is er tegengestemd in de wetenschap dat er middels andere
> partijen
> het voorliggende toch wel door zou gaan?
> Wat heeft Ditrich opgeleverd tot nu toe voor D66? En wat Thom de
> Graaff of
> nu Pechtold?

dan zou ik echt onderzoek moeten doen ger, en mijn prioriteiten liggen
ook elders. om van mijn snel minder wordende kwaliteiten maar te
zwijgen. ;)

> Of die 7 punten die Marc opschreef nu wel of niet dé oplossing kunnen
> brengen is toch niet van belang, het gaat erom dat er iets moet gaan
> gebeuren.

when in doubt, don't! oftewel, in dubio abstine.

> Ik vrees enkel voor D66 dat als men zo doorgaat en men op deze wijze
> de rit
> uitzit in ASO dat er weinig over zal blijven. Een echte draai kan,
> denk ik,
> nog een en ander goedmaken. Maar ach, denk maar zo, wie ben ik.

idem, ik ben ook niet gestudeerd in de politiek.
maar ik weet wel dat een intellectuele(n) partij als d66 het numeriek
nooit zal winnen van de populistisch partijen.
d66 e.d. zullen het altijd moeten hebben van een argumentje op het
juiste moment ergens neergelegd zodat een slimmerd van een andere
partij en haar - meestal zijn ;) - voordeeltje mee kan doen.

er zijn mensen die onder die voorwaarden politiek een aardig beroep
vinden.
gelukkig maar voor mij, want mijn beroep is het nooit geworden. daar
ben ik mooi en tijdig aan ontkomen.

gr elma