Zeven punten om D66 voor de ondergang te behoeden...

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Jan 31 12:53:06 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee hoor Bart, deels reddeloos slecht gedaan maar een huis kan ook gesloopt
moeten worden omdat het op instorten staat.
Van ooit 24 naar nu 6, en in de peilingen nog minder, lijkt me geen
getuigenis dat het allemaal zo goed gedaan is.

Het maakt mij ook zoveel niet uit hoor, ik ben geen lid van D66, maar ik kan
me niet voorstellen dat men denkt hier wat ook mee te winnen.

Een paar jaar geleden nog heette het: We zullen nooit......................
En nu heet de hoop: We zullen ooit.......................

Ik begrijp best hoor dat leden van D66 het niet willen zien of niet durven
zien maar er is toch sprake van een duidelijk afglijdende schaal, om welke
reden dan ook.
Ach ja, hoor je vaak, het zijn maar peilingen. Dan ben ik met die mensen
eens behalve als peilingen de hele periode al in een bepaalde richting
wijzen.
Wat is er nu echt terecht gekomen van het oorspronkelijke wenslijstje van
D66? En wat van het aanvullende lijstje van het Paasaccoord nadat er
vanalles was geschrapt?
Hoevaak is er in de afgelopen periode door de coalitie of kabinet echt
rekening gehouden met de mening van D66?
Hoevaak is er tegengestemd in de wetenschap dat er middels andere partijen
het voorliggende toch wel door zou gaan?
Wat heeft Ditrich opgeleverd tot nu toe voor D66? En wat Thom de Graaff of
nu Pechtold?

Of die 7 punten die Marc opschreef nu wel of niet dé oplossing kunnen
brengen is toch niet van belang, het gaat erom dat er iets moet gaan
gebeuren. Wat? Dat weet ik niet allemaal en het is ook niet aan mij om het
te bedenken. Men hoeft niks van mij hoor, als men dat niet wil mogen ze van
mij.
Ik vrees enkel voor D66 dat als men zo doorgaat en men op deze wijze de rit
uitzit in ASO dat er weinig over zal blijven. Een echte draai kan, denk ik,
nog een en ander goedmaken. Maar ach, denk maar zo, wie ben ik.

Ger