Truttige wetjes van ASO

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Jan 25 12:27:13 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou Bart, dat is niet slechts een ander etiketje. Mijn schrikbeeld is dat iedereen zich *verplicht* moet verzekeren tegen werkeloosheid en dat die private verzekeraar dan verantwoordelijk wordt voor de *kosten en uitvoering van de eventuele uitkering en de reintegratie*. Uiteraard net als bij de zorgverzekeraars sociaal ingekapseld met acceptatieplicht en een sociaal model van premies.

Jij beschrijft slechts een potentiele markt van dienstverlening, volledig buiten de overheid(sregelingen) om. Ik vrees een door de markt uitgevoerd allesomvattende 'oplossing' voor het werkeloosheidsprobleem, ten koste van de vrijheid van de burgers.

Groeten,
Mark Giebels

Mark Giebels