D66 wordt geadviseerd door Big Brother-winnaar: Jan Terlouw heeft advies niet nodig

Fri Jan 20 07:58:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Novum
Datum: 17 januari 2006

Jan Terlouw heeft advies van Joost niet nodig

(Novum) - Jan Terlouw acht hulp van Big Brother-winnaar Joost Hoebink aan D66
niet nodig. Het partijkopstuk vindt het maar onzin dat Hoebink is gevraagd de
democraten te adviseren. Dat zei de oud-minister dinsdag in het televisiepro-
gramma 'NSE'. 'Ik heb er geen voorstelling bij wat zijn mening toevoegt aan
die van alle andere Nederlanders.'

Partijlid Hoebink is door Boris van der Ham, Tweede-Kamerlid namens D66,
gevraagd zijn fractie raad te geven. De 21-jarige bankbediende zei maandag
in De Telegraaf 'nog wel wat tips te hebben' voor D66, om net als hij veel
stemmen te behalen. Hij kondigde ook aan met D66 te gaan praten 'over mijn
idee om van de Tweede Kamer een soort van Big Brother te maken'. 'Als we
overal camera's ophangen en er een show van maken, is het voor het publiek
beter te begrijpen.'

In 2004 was Hoebink lid van de Derde Kamer, een denktank die zich bezig houdt
met ontwikkelingsvraagstukken. In 'NSE' vertelde hij voorstander te zijn van
de uitzending van militairen naar de Afghaanse provincie Uruzgan, momenteel
een heet hangijzer in politiek Den Haag. 'Ik vind dat de Afghanen onze hulp
verdienen.' De D66-fractie is tegen Nederlandse deelname aan de missie.

--------
(c) 2006 Novum