Brinkhorst in Haarlem

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Jan 19 09:14:48 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Grappenmaker ;-)

;)

> je zal toch echt naar Haarlem moeten komen als je hem wilt spreken.

Toch Glenn, het is een gemiste kans hoor van D66.

> We proberen gewoon als afdeling zo veel als mogelijk om mensen te
> trekken, die dan hopelijk geinteresseerd raken in D66 en dan op ons gaan
> stemmen.

Precies, daarom zou je mogen verwachten dat D66 zelf voorop loopt met
die ontwikkelingen. In elk geval daar aandacht voor heeft, maar men
gebruikt ICT slechts als een etalage via internet. Ook al zo'n beperkte
visie op wat ICT eigenlijk is.

Kenniseconomie en innovatie ontbreken bij de ondersteuners daarvan.

> En Brinkhorst is een mensentrekker, ook, of juist wanneer je
> kanttekeningen hebt op zijn beleid en keuzes.

Het gaat toch om het lokale beleid? Wat moeten landelijke thema's daar
dan? Opnieuw, D66 altijd al voorstander de lokale democratie geeft
daaraan eigenlijk zelf geen invulling.

- Hoe staat het in Haarlem met de bestuurlijke vernieuwing, bijvoorbeeld?
- Over welke onderwerpen is er een referendum gehouden?
(lees ik het nu goed dat er zelfs nog geen referendum mogelijk is, Glenn?)

http://www.d66haarlem.nl/documenten/programma-lem.html
13. Bestuur

"Referendum
Een uitermate geschikt instrument om de inwoners van Haarlem directer
bij de besluitvorming te betrekken is het referendum. Ook een
meningspeiling via internet is een goede wijze om de Haarlemmer nauwer
bij de politiek te betrekken. Dan wordt de Haarlemmer eindelijk tussen
de verkiezingen door serieus genomen en betrokken bij het nemen van
besluiten over bijvoorbeeld grootscheepse bouwprojecten of verkeer- en
vervoersituaties.
"

Maar dat is toch slechts het indienen van een 'Verordening'?

Het was er wel, getuige:
http://www.referendumplatform.nl/literatuur/vanpraag.doc

... en heeft men nagalaten na het verlopen van de Tijdelijke Referendum
wet een nieuwe 'verordening' in te dienen?

Mooi. :)

Henk Elegeert