Iran bombarderen?

Wed Jan 18 23:46:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Martijn Meijering <mmeijeri at XS4ALL.NL>,
>De overige reacties die ik zag gingen meer over de vraag of Israel meer
>recht op kernwapens heeft of niet en wie er allemaal schurken zijn, maar
>dat zijn zoals je terecht opmerkte andere vragen.

 Integendeel. Dat is precies waar het - vanuit Iraans perspectief bezien
 - over gaat. Als je de Iraniers dan toch van alles toedicht, dan zou je
 kunnen beginnen om je in hun 'motieven' in te leven, lijkt me.

>Volgens mij heb je helemaal gelijk dat militaire actie gerechtvaardigd
>zou zijn als Iran blijft tegenwerken, mits militaire actie zin heeft. En
>de afgelopen dagen las ik dat dat nu juist het probleem zou zijn.

 Besef je eigenlijk wel wat je zegt ? Op die manier startte Hitler WO-II.
 Je propageert een westerse nazi-ideologie. Wat kunnen de Moslims dan
 anders dan 'ons' zien als kruisvaarders die hun land komen verkrachten ?

 Als we al dat geld dat we nu steken in oorlogen in het Nabije Oosten nu
 eens zouden steken in een energiebeleid ? Kennelijk is er geld genoeg
 als het gaat om oorlog voeren; als dat zou worden aangewend om eindelijk
 eens een energiebeleid van de grond te tillen, dan hebben we die oorlog
 waar jij je zo op schijnt te verheugen, niet meer nodig.

 Als het westen Iran gaat aanvallen en Iran heeft kernwapens, dan ont-
 ploffen die kernwapens dus net zo lang in westerse steden totdat we weer
 opgerot zijn met onze schijnheilige normen en waarden.

 Ik vind dit mar een tamelijk rare discussie. Dit is 'Hirsi Ali'-idiotie !

 Marc Fluks, Amsterdam