Iran bombarderen?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Jan 18 22:45:24 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Glenn Mellonius" <glenn at mellonius.nl>
> Dat je voorstelt strategische doelen te bombarderen.
> Dat is in feite oorlog en er vallen doden die er niets mee te maken hebben.

Klopt Glenn, laten we hopen dat het niet nodig is. En als die atoomwapens toch door Iran ontwikkeld worden - want Martijn heeft natuurlijk ook gelijk dat het nog maar de vraag is of militaire acties ueberhaupt zin hebben - dan moeten we vooral hopen dat ze nooit gebruikt gaan worden. Maar ik ben daar niet optimisatisch over. En zoals ik eerder stelde, vrees ik dat de gevolgen van een aanval door de VS en/of Israel nog vele malen erger zullen zijn, vooral ook vanuit het oogpunt van onschuldige slachtoffers. En dat die aanval door Israel en de VS - met weinig oog voor burgerslachtoffers gok ik zo - er zeer binnenkort aan zit te komen acht ik zeer waarschijnlijk. Ook dat zou ik graag willen voorkomen.

Groeten,
Mark Giebels