Iran bombarderen?

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Wed Jan 18 19:54:30 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat je voorstelt strategische doelen te bombarderen.
Dat is in feite oorlog en er vallen doden die er niets mee te maken hebben.
-----

Die figuren bestaan inderdaad helaas.
Maar "zouden willen zien ontploffen" is wat anders dan "de U.S.A. heeft
reeds 2 atoombommen laten ontploffen" (en is dus ook een gevaarlijk land).
Dus waarom zij wel een atoombom en een ander niet.
Het is een moeilijk probleem. Ik zit er ook niet op te wachten dat iedereen
maar nucleaire wapens heeft, maar het is de oneerlijkheid waar ik mee worstel.
Ook zo oneerlijk was die laatste atoomproef van Frankrijk. Eerst even die
laatste noodzakelijke test, en dan moet het maar afgelopen zijn voor iedereen.
Land X mag niet zeggen "ik wil ook eerst even mijn programma afmaken en dan
stop ik".
Nee nee, dat mag niet want Frankrijk is klaar en de rest heeft pech.
-----