Helemaal geen crisisdreiging D66 over Afghanistan

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Jan 13 21:20:13 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

  > Ha Bart,
>
> Goed dat je terug bent.

Thanks, veel meer dan onschuldig tijdverdrijf is het nog steeds niet
volgens mij, maar het is goed dat ook Bert hier nog meedoet.

Heeft de lijst in ieder geval het discussieforum op
http://www.nieuwesolidariteit.nl/forum/ overleefd ondanks dat het al
tijden geleden in de ban gedaan is door 'the powers that be' :-)

Ik zag Brinkhorst na het journaal en hij deed het niet slecht in zijn
laatste praatje. Ik had, moet ik eerlijk zeggen, die reporter op de man
af gevraagd of het zijn missie nou was om politieke vuurtjes op te
stoken of om het wezenlijke nieuws over de voors en tegens van de missie
in Afghanistan te belichten.

Maar met de media betaalt het niet om de confrontatie te zoeken heb ik
begrepen (desnoods kappen ze je af of ze laten alleen wat misleidende
soundbites horen), en Brinkhorst weet het ook.

Volgens mij gaat de missie gewoon niet door zonder de PvdA en D66, een
dunne meerderheid met klein rechts is voor het CDA niet genoeg. Maar
enige overtuigingskracht van de kant van de D66-fractie in het debat zou
ook prettig zijn (voor het nieuws dan, de collega's in de 2e kamer zijn
niet geinteresseerd volgens mij, net zo min als Netwerk).

Bart