Helemaal geen crisisdreiging D66 over Afghanistan

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Jan 12 19:24:25 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>

>   Kennelijk heeft de fractie zich dit ook gerealiseerd en dus zullen de
>   D66-ministers zich morgen 'niet langer verzetten' tegen het besluit -
>   zodat er in de Kamer over kan worden gesproken.

Ik geloof er niks van en dat zou partijstrategisch ook heel dom zijn. Immers de D66 fractie is en blijft tegen en
dus komt die missie er niet, in ieder geval niet onder dit kabinet.
Dat is het enige dat de D66 bewindlieden hoeven te communiceren
naar hun baas. Als er dan toch een besluit wordt doorgedrukt in het
kabinet moeten ze er gewoon uitstappen.

Daarbij, Pechtold zei zelf het volgende in zijn nieuwjaarstoespraak:
"Er wordt gesuggereerd dat de ministers Brinkhorst en Pechtold deze week maar “om moeten”. . . Nou, nee dus! "

GRoeten,
Mark Giebels