Helemaal geen crisisdreiging D66 over Afghanistan

Thu Jan 12 19:57:39 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder vandaag,
>Kennelijk heeft de fractie zich dit ook gerealiseerd en dus zullen de
>D66-ministers zich morgen 'niet langer verzetten' tegen het besluit -
>zodat er in de Kamer over kan worden gesproken.

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>Ik geloof er niks van en dat zou partijstrategisch ook heel dom zijn.

 Maar ze hoeven zich er toch niet achter te stellen ? Als ze zich maar
 niet tegen een besluit verzetten. Dom of niet, volgens mij is dit wat
 er morgen gaat gebeuren.

 Daarna moet de D66-fractie in de Kamer haar tanden laten zien, als men
 dat zo graag wil. Maar volgens mij gebeurt ook dat dus niet. Men stemt
 gewoon tegen en dan hangt het van de PvdA af of die missie er al dan
 niet komt.
 Is de inschatting daarop een 'neen', dan zal D66 deze weg zeker volgen;
 is de inschatting een 'ja' dan kan men 'dat laten zien van die tanden'
 nog even uitstellen totdat er duidelijkheid is.

 Maar men kan niet blijven uitstellen; de oppositie-partijen zullen
 tijdens de inhoudelijke beraadslagingen aan D66 vragen wat de fractie
 gaat doen als...
 Dan moet daarop wel een antwoord (misschien twee antwoorden ?) gereed
 liggen.

 Brinkhorst is niet zo tegen die missie, trouwens.