Crisisdreiging gaat niet alleen over Afganistan

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Jan 12 08:44:31 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als we de afgelopen periode van dit kabinet terugkijken heeft D66 al heel
wat ingeleverd.
En dan komt ene van Balen nu met Afganistan er eens fijntjes overheen met
dat het toch niet kan zijn dat zo'n partijtje met maar 6 zeteltjes zoiets
zou kunnen tegenhouden. Pure minachting, meer is het niet, zonder zelf een
duidelijk standpunt in te nemen.
Ik vind het erg puik van Bert, laat nu eindelijk je tanden maar eens zien,
het gaat niet om hoeveel zetels, je bent met 3 partijen die een colaitie
vormen en die hebben ook rekening te houden met de kleinste van die 3.
We mogen er ook vanuit gaan dat Bert dit niet in zijn eentje doet, er zal
best genoeg overleg zijn, Bert kennende. Vandaar dat het erg raar is dat we
Dittrich niet zien en de voorzitter van D66 had het gisteren over het hebben
over de inhoud. Waar zou de fractie van D66 hun standpunt anders op
gebasseerd hebben?
Niks tactisch spelletje, eindelijk eens laten zien waar je staat en een hier
en niet verder. Nu die 2 ministers nog die hun mond ook eens een keer open
zouden moeten maken.
Een MP die wederom laat zien geen enkele stuurmanskunst te bezitten en dus
maar heel snel de prullemand in dient te verdwijnen. Als het alleen maar
over de inhoud zou gaan had dit kabinet allang niet meer bestaan en was er
ook mooit een Paasaccoord geweest.
Als er al sprake is van een crisis binnen D66 dan mag ik hopen dat degene
die nu eens werkelijk zijn mond durft open te maken daar uitkomt als iemand
die D66 nodig heeft, en dan bedoel ik Bert Bakker dus. In heel wat opzichten
ben ik het niet hem eens maar hij laat nu wel zien dat er grenzen zijn.
Het gaat nu even over wezenlijke zaken, er kunnen tenslotte doden vallen. De
Amerikanen hebben er al die tijd al een echte puinzooi van gemaakt en nu
zullen onze jongens dat maar even moeten opknappen. Nee dus, zegt D66, en ze
hebben groot gelijk.
Samen met alle irritaties van de afgelopen jaren vormt het in mijn ogen de
druppel.
Ga zo door Bert, laat Balkenende maar een tonen of hem dit een crisis waard
is. Ik hoop van wel, dat verdwijnt hij tenminste.

Ger