Een reden temeer om niet mee te doen

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Jan 10 16:04:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Bert Bakker" <bbakker at usa.net>
> Dat nut is inderdaad beperkt, het wachten is op een andere kamermeerderheid om
> dit alsnog te onderzoeken.

Well Bert, dat lijkt mij niet, die leggen die eis gewoon naast zich neer als, zeg, de LPF omgaat. Het ziet er nu naar uit dat het wachten is op een nieuw kabinet met op zijn minst de PvdA erin.

Maar los daarvan. Dit consequent blijven weigeren de waarheid boven tafel te krijgen moet bij jullie als D66 fractie toch ook een vertrouwensvraag oproepen, je bent tenslotte een coalitiepartner. Anders gezegd, kun je wel de verkiezingen geloofwaardig ingaan als dit onder een kabinet met D66 erin onder tafel blijft? Lijkt mij van niet. Of stel ik me nu veel te principieel op? Daarbij, meer pragmatisch lijkt me die vertrouwensvraag ook relevant voor de Afghanistan'discussie'.

Groeten,
Mark Giebels