New Abu Ghraib abuse photos broadcast in Australia

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri Feb 24 16:11:21 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op vrijdag, 24 feb 2006 om 06:09 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> aj, ....

grin.
altijd leuk om begrepen te worden. ;)

> Ach zo ... wees blij. :)

o, dat ben ik ook. helemaal. :)

>  Over guillotine gesproken. Sprak deze week nog eeen CDA-er die
> (quasie verontschuldigend) zijn dossiers opbouwt uit krantenartikelen.
> Dacht nog, goh stel toch eens voor dat ie ook eens afgerekent wordt op
> een artikel dat in de krant staat.

zou die een artikel bewaren waarin hij wordt afgerekend?
dat zou heel eerlijk en nobel zijn
maar misschien ook een beetje dom, want eigen graf graven enzo?

> Hij ge-/misbruikt datzelfde non-argument wel vaker, weet ik nu.

> Is zo.

> Dat bedoel ik.

aah. maar ik ben elitair, want briljant maar laat me er niet op
voorstaan.
heb je daar ook een woord voor?

> Mis ik iets?

ik krijg wel eens wat omdat ik me opgegeven heb voor GL info.

> Precies. En erg pro Europees allemaal maar in je buurt (de praktijk)

je bedoelt hier in mijn letterlijke straat/buurt?
daar zouden er best wel eens een paar kunnen wonen

>  tref je hen niet aan. Elitair dus, idd.

maar in mijn praktijk (op school, de vakbond, vrouwengroepen) trof ik
nogal eens gelijkgestemden GL, maar ja, die zaten idd niet in de
politiek. ik ook niet.
GL is een prima partij, maar niet groot genoeg om alomtegenwoordig te
zijn
alleen het CDA is zo groot dat ze alomtegenwoordig kunnen zijn
maar die hebben dan ook hun Heer mee. ;)

> Nee, maar wat moeten ze daar met een VK? ;)

nou ... (stelling)
afghanistan en irak zijn pas echt een democratie als ze hun eigen
volkskrant kunnen schrijven en lezen. ;)

> een watte? :)

toegegeven, is een pleonasme. Alle GL vouwen zijn lastig. ;)

> Ook dat nog ....

psies

> Hoho, die is er niet.

op mijn slechte dagen is die er helaas wel. ;/
ziet eruit als op schilderijen van breughel. ;{

> Ze zouden daar toch eens open voor moeten staan.

grin. als dAt zou kunnen. ;)

> Psies. (Je gaf geen Nederlands, wel?) ;)

no, english, me dearie.

>  Democratie kent rare kostgangers.

overal zijn helaas rare kostgangers, die hebben daar geen democratie
voor nodig. ;{
zelfs geen onderwijs.

> Paternalisme de ideologie?

ja vinnik wel.

> O.a. Ook de Amerikaanse stelt haar belangrijk geachte belangen op de
> voorgrond, zonder zich te bekommeren over de gevolgen, in dit geval
> wereldwijd.

ik ben het met je eens.
ook in overheden hebben de rare kostgangers zich al sinds
mensenheugenis gevestigd.
ik zou zelfs durven stellen dat rare kostgangers in overheden
oververtegenwoordigd zijn.
(een hypothese die ik nog niet uitputtend getoetst heb, but, be my
guest, studenten politicologie, hier op de lijst)

> De 'overheden' (rijk,prov,gem) doen zogenaamd hun best om de jongeren
> voor politiek te interesseren, maar zoekt hen daarvoor op in de
> scholen, en niet in de openbare ruimte.

aaah. maar op scholen zijn natuurlijk relatief veel jongeren.
dus die gedachtegang kan ik volgen.

> Als ze (de jongeren zelf) middels democratische instrumentarium voor
> hun neus staan (spreekrecht publiek) en hun beklag doen en
> wensen/eisen op tafel leggen wordt er niet naar hen geluisterd. Ze
> worden zelfs zichbaar genegeerd, hetgeen nog meer irritatie opwekt.

klopt. ben ik met je eens
jongeren (v/m) en vrouwen hebben overeenkomstige belangen

> Op 2 april 2005 zouden 80 Jongeren met elkaar op de vuist zijn gegaan.
> Die zijn niet terug te vinden in het Politie rapport daarover. Wel dat
> de ruiten die zogenaamd stuk zouden zijn gegooid al stuk waren. Daar
> ging de burgemeester daags daarna hen een hart onder de riem steken,
> toch?

was in veghel? uden? ben ff kwijt hoe't heette.

> Is overigens geen reden het PvdA-raadslid, die dat ten stellligste
> beweerde  (voor onze aller landelijk tv, nota bene) maar naar huis te
> sturen.

sja, is me ontgaan
zou d66 het raadslid trouwens wel naar huis gestuurd hebben?

> De jongeren weten en zien datzelfde raadslid opnieuw op de kieslijst
> van de PvdA prijken.

sja. dom van de pvda. kost stemmen.

> Verdonk die op al dat zogenaamde autochtone/allochtone rumoer afkwam
> had al snel door dat hier iets niet geheel klopte. De onderwijstroela
> trapt  er zo te zien met beiden poten in.

tssss. dom hoor. zeker een vrouw. ;)

> Ondertussen laat de burgemeester in een interview met de krant (en de
> journalist waarmee hij samen de hype opzette) weten dat hij opstapt
> als de NVU in het college zou komen. Maakt dus via een omweg de
> 'gekozen' burgemeester alsnog mogelijk. Zij het dat de betaalde prijs
> erg hoog is, al twijfel ik of het werkelijk een verschil zou maken.

ik snap het geloof ik.

> Hij deinst immers ook nergens voor terug. In elk geval dreigt de sfeer
> onder de provocaties van de burgemeester zelf weer eens uit de hand te
> gaan lopen en krijgen lokale thema's geen tot geen kans. Wat daarvoor
> opkomst noemt ie alvast proteststemmers ...

sja. is een tactiek die stinkt maar wel werkt. zwart maken. :(

> Toch Nederlands? :)

nee, ik kan spellen. ;)
maar meestal kan ik het rode pennetje in bedwang houden ;)

> Ik las het ergens in de fora die daarover gingen ....

tssss, 'ergens in de fora', en wij moeten dat een betrouwbare
verwijzing vinden? ;)

> Ook dat verhaal gaat....

> Het maakt volgens mij wel verschil wie wat om welke reden publiceerd.

volgens mij ook.
en publiceert. met een t. ;)

> Dat verstoord het idd het debat.

idd. verstoort (t) dat het debat, maar daar kan geen jood/israeli wat
aan doen helaas.
we hebben de overvliegende kippen niet meer in de hand tegenwoordig.
('De kip die over de soep vloog', aardig boek van Frans Pointl)

> Ik vergeef het je. :)

dat lijkt wel wederzijds te worden henk e, te u.
zou er toch nog iets moois tussen ons opbloeien? ;)

enne, hoog tijd voor een nieuwe naam voor dit subject, want het gaat
allang niet meer over die akelige, maar broodnodige foto's.

gr elma