'Vluchtte' AHA soms uit Canada ?

Wed Feb 22 12:09:02 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Over Haweya Ali meldt de Halifax Herald zojuist,
>Leaving war-torn Somalia for Canada with her family as an infant has given
>Haweya a deep appreciation for democracy.

 Ik weet natuurlijk ook niet of dit de 'vermoorde zus' van AHA is, maar dat
 'Canada' komt nogal vaak voor in AHA's biografieen. 'AHA moest trouwen met
 een Canadese neef en vluchtte naar Nederland' - kijk, daar stemmen de bio-
 grafieen van AHA weer wel aardig overeen.

 Zou ze soms 'gevlucht' zijn uit Canada ? Zoja, dan zijn we er uit, lijkt
 mij. Volgens mij staat er ook zoiets in een van haar biografieen - maar
 niet dat ze al jaren in Canada woonde.

 Ieder geval klinkt dit heel wat geloofwaardiger dan al die andere verhalen.

 Marc Fluks, Amsterdam