autisme > AHA ontsluierd

Tue Feb 21 15:59:57 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>ik heb het boek ook gelezen als een verhaal over een autist

 Tja... 't is maar een verhaal. Waar het mij om gaat is dat het nogal
 nauwgezet overeenkomt met de lotgevallen van jullie AHA.

 Er is ook een interessant meta-verhaal met nog een overeenkomst...
 De auteur van het boek, Jerzy Kosinski pleegde in 1991 zelfmoord. Hij
 zou z'n verleden (in Polen) verzonnen hebben om naar de USA te komen
 en het boek 'Being There' zou gejat zijn van de Poolse roman 'Kariera
 Nikodema Dyzmy' van Tadeusz  Dolega-Mostowicz,
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Kosinski

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL> gaat over deze link, dus einde-
 lijk zitten hij en ik weer eens in hetzelfde kamp...  :-)

 Marc Fluks, Amsterdam