Voor Marc-Alexander: COC en D66

Mon Feb 20 17:47:09 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL> over 'COC en D66'-bijeenkomst
>leerzame avond denk ik. (ik zal er trouwens ook niet zijn, want te ver
>weg)

 Ik woon weer op luttele minuten afstand. Maar ja, het item boeit me niet
 zo geweldig. Leerzaam lijkt het me niet. Homo's behoren noch gediscrimi-
 neerd noch gesubsidieerd te worden. Homobeleid is volstrekt overbodig.
 De discusianten zijn het daar kennelijk niet mee eens; de eigen clubs
 hebben het dan ook niet voor niets zo moeilijk. Men kan zich niet aan-
 passen (zie onder) aan de wereld maar verlangt weer wel dat de werld zich
 aanpast aan hen...

>hoe definieer jij 'conservatisme in d66'?

[Daarvan bestaat geen definitie, alleen van beide begrippen afzonderlijk]

 Het lijkt me dat men gezien het terugdraaiende karakter van een en ander
 en het liberale sausje wel kan opmerken dat 'hervormingen'='conservatisme'.
 Als ik het goed begrepen heb, dreigt ook het COC ten onder te gaan aan dat
 reactionaire hervormingsgedoe.

 Hervorming is een revolutionair begrip, zo kan men het natuurlijk ook
 zeggen. Beter is het de dingen zo nu en dan wat aan te passen en vraag-
 tekens te blijven zetten bij wat men kennelijk 'moet' vinden. Aanpassen
 van het bestaande in plaats van het radicaal omhakken daarvan. Gematigd-
 heid in plaats van heethoofdigheid.