Referenda en hoe het niet moet !!!

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Fri Feb 17 09:30:08 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Even hoe de door Californische "Governator"
voorgestelde referenda in de laatste verkiezingen zijn
gevaren.
Hij kon dus verschillende voorstellen niet door 'de
kamer" krijgen en heeft zich toen tot de burger gewend
met referenda, waar ook de governeur voldoende stemmen
moet krijgen voor dat het doorgaat.
Goed er waren 5 voorstellen van hem en ik geloof dat
geen enkel het heeft gehaald. Wel de referenda maar
niet voldoende stemmen om zijn voorstel(len) erdoor te
krijgen.
Een voorbeeld: Hij wilde dat onderwijzers pas na 5
jaar een vaste aanstelling zouden krijgen, daar kon
hij geen meerderheid in het Congress van california
voor krijgen. Dus het houden van een referendum
voorgesteld door hem in de overtuiging dat hij wel een
meerderheid van de burgers mee zou krijgen. (Zijn
reden voor de 5 inplaats van 2 jaar was om de
kwaliteit van het onderwijs te verbeteren).Het
referendum kreeg erreg veel tegengas van de
onderwijzers bond en zijn feest ging niet door.
Hij gaf toe dat hij zichzelf overschat had en ging
over tot de orde van de dag.
Wel is het zo dat elk referendum bindend is. Full
Stop!
In tegenstelling tot holalaland waar een referendum
dus kein eine Flöte voorstelt

dirkie

http://mail.yahoo.com