VVD gaat splitsen?

Fri Feb 17 09:51:45 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik heb de vorige mails in deze draad niet gevolgd, maar nu ik plotseling
 m'n naam zie opduiken, reageer ik toch maar. Overigens gaat het toch over
 'splijten' - en niet 'splitsen'.

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Splitsing van de VVD zal wel niet plaatsgrijpen - zo wel, dan zullen zich
>grote happen uit de voormalige D66-aanhang (...) aansluiten, zelfs Marc
>Fluks

 Neen hoor, ik moet niets van de VVD hebben. En als ik zou moeten kiezen
 tussen de VVD-vleugels van Hirsi Ali en Wiegel dan zou ik beslist voor
 Wiegel zijn. Overigens: als D66 niet zou bestaan dan zou ik PvdA of niet
 stemmen. Beslist geen VVD (conservatief) of GroenLinks (zweverig). Pro-
 bleem is dan weer wel dat ik niet links ben... maar ja, een mens moet
 toch wat.

 Mocht D66 verdwijnen dan komt er heus wel een opvolger van het oude, oor-
 spronkelijke D66 - niet van het opgeschudde sociaal-liberale 'fiasco-D66',
 (dat is immers verantwoordelijk voor de teloorgang van onze partij).

 Eigenlijk zou er nog voor de verkiezingen een Vrijzinnig Democratische
 Partij (c.q. Bond) moeten komen. De benepenheid in de politiek is derma-
 te groot aan het worden dat er zonder meer ruimte is voor een partij die
 (open) staat voor al datgene dat de afgelopen jaren is verdwenen. D66 is
 helaas als erfgenaam van de jaren '60 momenteel niet geloofwaardig meer.