Jezus-Mohammed

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Feb 9 21:54:27 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Feb 08, 2006 at 12:35:20PM +0100, e. ouwehand1 wrote:

> in het kader van mijn ongetekende cartoons, heb ik een dagdeel besteed
> aan het zoeken in de bijbel naar een niet-vrouwvijandig citaat. is een
> heel gezoek, kan ik je wel vertellen, en vrolijk ben ik er niet van
> geworden.

boek 1, hoofdstuk 1, vers 1: "In den beginne schiep God de hemel en de
aarde.". Wat is hier vrouwvijandig aan? Ik ben het direct met je eens
dat er legio vrouwvijandige citaten te vinden zijn (de vreselijke paulus
komt in me op) maar 99% van de zinnen is in die zin neutraal lijkt me.

Ik hoop dus maar niet dat de kwalificatie "een dagdeel zoeken"
representatief is voor het feminisme.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |