Wat Lousewies had moeten zeggen...

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Feb 9 15:03:01 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart, we waren er al eerder uit dat we beiden een ander moreel oordeel vellen over de keuze van de fractie om in een kabinet te blijven zitten dat soldaten op een 'vredesmissie' (net zoiets als 'Iraqi Freedom'? ;-)) stuurt die niet kan slagen. Ik zou daar niet de verantwoordelijkheid voor nemen, de fractie wel en jij ook. Basta.

Overigens is de TK democratisch gekozen en het kabinet niet (een ander voor mij relevant argument dat ik opbracht en jij nu niet noemt), dus vind ik dat het oordeel van de fractie veel zwaarder in de partij zou moeten wegen dan dat van de benoemde ministers in het kabinet. Anyway, nogmaals, ik heb weinig behoefte de discussie hier helemaal over te gaan doen. Alles is reeds gezegd.

Dat jij het verder blijkbaar schandalig vindt om uit morele overwegingen de partij te laten vallen, vind ik onbegrijpelijk, maar ook daar waren we al achter.

Verder speelt uiteraard ook de wijze waarop dit politieke spelletje is gespeeld door de partij een rol. Men heeft zich m.i. volkomen belachelijk, ongeloofwaardig, draaikonterig en onbetrouwbaar opgesteld. En daarmee de partij zeer geschaad. Ja, dat is mijn subjectieve opvatting, maar ik weet zeker dat velen het er mee eens zullen zijn. Zelfs Boris Dittrich, anders was hij niet opgestapt.

En hier laat ik het echt bij, want er is echt niets nieuws meer op te merken.

Groeten,
Mark Giebels

Mark Giebels