Nat. Clown de geus weer

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Feb 8 15:36:26 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "e.ouwehand1" <e.ouwehand1 at chello.nl>
To: "Ger" <gmw.arts at home.nl>
Cc: <D66 at nic.surfnet.nl>
Sent: Wednesday, February 08, 2006 2:08 PM
Subject: Re: Nat. Clown de geus weer

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ger heeft op dinsdag, 7 feb 2006 om 20:09 (Europe/Amsterdam) het
> volgende geschreven:

> heb je een uurtje of wat?

Niet nodig hoor, ik was ooit voorzitter van een afdeling, campagneleider en
maate deel uit van de lieslijst van een partij.
Toen vonden we ook dat er meer dames op de lijst zouden en in de raad.
Je kreeg ze er met haren niet bijgesleept en die er waren wilden
onverkiesbaar op de lijst. Het raadswerk kost ook nogal wat tijd en op een
of andere wijze willen vrouwen dat blijkbaar niet zo. En nu vindt de Geus
dat we die vrouwen die de lijst alleen maar willen duwen dat we daarop
moeten gaan stemmen. Zou weleens willen weten hoeveel vrouwen dan van hun
voorkeurzetel af zouden zien.

> nou, dan weet je toch op wie je stemmen gaat?
> wat is je probleem?
> de partij van jouw keuze heeft natuurlijk 50-50 mannen vrouwen
> verdeling over de verkiesbare plaatsen.

Ik heb geen probleem hoor, maar laat me door die Geusenclown niet vertellen
waar ik op moet gaan stemmen.

> de geus verwacht van jou vast geen wonderen. ;)

Als ik wonderen kon verrichten zou de Geus er niet blij mee zijn.

> ja. en ik mag er met hoofdletters op reageren

> we verschillen van mening. de minister van emancipatie mag dat wel van
> mij.

Zie boven waarom.

> en als de geus heeft bereikt dat mensen even kijken of er ook vrouwen
> hoog genoeg op de lijst staan vind ik dat prima.

Ben benieuwd of er vrouw nummer 1 komt staan bij het CDA. Maar de Geus wil
zeggen dat je dan op een andere lijst moet stemmen waar wel een vrouw hoog
staat?

Ger