Jezus-Mohammed

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Feb 8 14:06:13 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat is het 'em nu juist, dat kan dus niet, want het is subjectief.
Iemand, een rechtharige rechter, Mullah of whoever, zal er een oordeel over
moeten vellen. Wie Elma?

> grin. heb je geen krullen dan? ;)

Was het maar waar, dan had ik nog een kans op succes binnen D66...
Die rechtharigen werken ons er systematisch uit...Pure
discriminatie...Als het hebben van krullen een geloof, handicap, of
seksuele voorkeur was, dan had ik ze allemaal aangeklaagd,
Lousewies voorop....   ;-)

> dank, is idd heel goed artikel
> ik hecht zelf trouwens niet aan artikel 137 (over belediging)
> 'words can never hurt me', oftewel 'schelden doet geen zeer'
> wat niet waar is, doet nl wel zeer en veel kwaad, maar ik scheld
> wel terug tegenwoordig

We zijn het dus gewoon eens...

> maar ik hecht zeer aan bescherming tegen het recht van de sterkste

Hoe je dit koppelt begrijp ik niet helemaal.

De VS is wat dat

> de VS minder hypocriet?

Ja

> het gezonde volksgevoel minder actief, op het VS platteland, waar
> bush zijn stemmetjes haalt?

Nee

> kom nou mark, je kan dat toch niet menen

Jawel. In de VS worden immers alle uitspraken of afbeeldingen
toegestaan, en niet slechts de politiek correcte.

> maar ik hecht heel erg aan artikel 1, dat discriminatie verbiedt.

Inderdaad, zolang het gaat over echte uitsluiting op basis van
discriminatie. Niet als het gaat over zogenaamde discriminerende
uitspraken, maar dat is weer een net iets andere discussie. Die
uitspraak van De Geus waarin hij iedereen oproept op een vrouw te
stemmen is trouwens op het randje. Is immers meer dan slechts een
discriminerende uitspraak, maar ook een oproep tot discriminerend
handelen. ;-)

Groeten,
Mark Giebels