Deense 'cartoon-krant' voert Davidster in logo

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Feb 8 12:53:58 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op woensdag, 8 feb 2006 om 11:56
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

>  Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>
>  Maar dat is toch logisch ?

ja, en?
zo logisch dat de denen ervoor verantwoordelijk gemaakt moeten worden?

>  Op een van die cartoons zou een hond een 9-jarig moslimmeisje
> verkrachten,
>  een ander ging het over 'varkens immiteren'
>
> http://images.fok.nl/upload/060207_519_Mohammed_met_varkenssnuit.jpg
>  het zou gaan om een bewerking van deze foto,
>
> http://msnbcmedia.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/050815/
> 050815_pigsqueal_hmed_8a.hmedium.jpg
>
>  Waarom zegt die krant niet waarom het deze cartoons heeft afgekeurd

deze zijn imo nooit naar die krant gestuurd

>  en
>  die andere wel publicabel achtte (gesteld dat ze voor die Deense krant
>  getekend zijn, uiteraard) ? Juist deze cartoons geven toch de ware
> intentie
>  van die tekeningen weer ?

jyllandsposten is niet verantwoordelijk voor wat een gek op zijn site
zet
of vind jij van wel?

>  Eerdere vraag,
>  Elma,
>
>  Neen. Omdat Moslims geen beelden mogen tonen - laat staan van
> Mohammed of
>  Allah.

nee, marc, ik wed dat die kogelende menigte maar weinig deelnemers had
die zouden kunnen zeggen welke plaatjes in een deense krant hebben
gestaan
zullen we het even gaan vragen? ;)
die menigten gingen net zo de straat op tegen rushdie die echt geen
plaatjes in de duivelsverzen had gezet

gr elma