Jezus-Mohammed

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Feb 8 12:41:21 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels heeft op woensdag, 8 feb 2006 om 11:36 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

nee, ik vind deze uitspraak niet ouderwets.
maar de rechter hoeft er eigenlijk niet aan te past te komen
behalve als het bedreigend wordt vind ik

> Inderdaad, ik kijk neer op figuren

o, lekker, helemaal.
ik ben dol op neerkijken op. ;)

>  die het fatsoen niet kunnen opbrengen om normaal met elkaar in
> discussie te gaan. En ik ga er van uit dat in een beschaafde
> samenleving de grote meerderheid geen respect heeft voor hen die
> slechts beledigen om het beledigen. Maar waarom toch altijd die vinger
> naar de overheid richten als iets je niet bevalt.....?

alleen als iemand bescherming nodig heeft tegen geweld
en er zijn uitingen die (ook indirect) dat geweld rechtvaardigen of
ertoe oproepen
ik denk dat daar een ingewikkeld probleem ligt

(voorbeeld: snuff movies. vrijheid van meningsuiting?)

gr elma