Geert Wilders zit weer te genieten

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Feb 7 17:48:51 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> Op het feit dat degenen die hem al eerder bedreigden alles zullen aangrijpen
> om er weer mee verder te gaan.

Oh, zijn het dus bekenden van de Politie en Justitie? Of is het pas na
drie keer, scheepsrecht? Dan mot ie wel aangifte blijven doen, Ger.

> Nee hoor, te lastig.

En een kooi en bodyguards?

> In de diverse landen is toch duidelijk hoe beledigend ze de cartoons ervaren

Nee, dat is nu net niet duidelijk. Men reageert hysterisch, alsof er een
soort tijdbom in de kop zit die elk moment tot ontploffing kan komen,
maar de reden is een volstrekt een raadsel. Maak een tekening van een
willekeurige mohammed en elke moslim herkent er onmiddelijk DE mohammed
in? Lijkt het plaatje dan? En hoe weten ze dat dan? Een collectief
geheugen ofzo? "Ja ja, kijk dat is 'em!? Goede tekening, alleen het mag
niet". Oh ok, dan maak ik wel een andere ....

> Als je daar als vertegenwoordiger van een stukje "politiek" aan mee doet en
> de boel nog eens lekker wil oprakelen mag het toch duidelijk voor je zijn
> dat er wat op komt.

Die duidelijkheid, Ger die ontbreekt. Jammer dat die CDA-er Van den
Broek toen ingreep toen Der Rudy in Duitsland het aan de stok kreeg met
de man die zijn leven te danken had aan de Democratie hier in Europa.

Wist dus Kerk en Staat niet gescheiden te houden.

> tevoren

> Het feit dat men protesteerde zegt toch dat ze zich beledigd voelen, daarna
> meende hij de cartoons nog eens op zijn site te moeten. Er is niks te
> ontberen dus, voor nemand.

Dat protest lijkt me al niet terecht. Hoezo een belediging, Ger? Waaruit
bestaat die dan? Je behoort tot een club, een lezersclub en je hebt
respect voor de schrijver? En nu wil je niet dat er op hem of zijn boek
kritiek komt? Komt die er wel ga  je protesteren? Waartegen dan? Tegen
die vrijheid van meningsuiting?

Ik snap er niets van.

> 1 en 1 = nog altijd 2 Henk.

11, Ger! Je moet enkel die 'en' ertussen uit halen. :)
Ik geloof niet in optellen. Vooral niet in dit soort zaken.

Doet ook Donner niet, dan zou die immers het betreffende artikel allang
hebben geschrapt. Hij wijst die protesterenden ook niet op zijn wetje,
vreemd genoeg.

Henk Elegeert