Conservatief D66 schuift Van der Laan naar voren

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Feb 7 17:20:58 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk,
> Stel dat Pechthold aan dikke vinger in de pap van het Paasakkoord heeft
> gehad - het houdt weinig in.

Is niet uit te sluiten, idd, Henk. Overigens acht ik Dittrich en de
vleugel achter zijn 'beweging' daarvoor verantwoordelijk. Daar op
terugkijkend is dat mogelijk ook de ondergang geweest van de missie van
Thom. Of wissel ik nu oorzaak en gevolg tegen elkaar in of om?

Het Paasakkoord was al een zeer flinke aderlating.

> Een vaag soort conventie van burgers over
> toekomstige bestuurlijke vormen en een clubje dat de Grondwet gaat
> bekritiseren. Alles vrijblijvend.

Vrees ik ook. De druk is van de ketel, en D66 doet nog mee om mee te
mogen doen. Een vsls soort illusie najagend? En ach, zie je wel dat
niemand het echt wilde, zoiets? Boris D. die nogmaals het kabinet redt
door nergens echt een punt van te maken? Koste wat kost het kabinet
redden ? Desnoods met een zelfopoffering?

> Zodra er een parlementair debat enz.
> komt wordt alles naar de vuilnisbelt der politieke geschiedenis verwezen.

Ik vreees dat je gelijk krijgt.

> En dan zijn Antillendossier ... alleen Verdonk kwam met iets concreets
> (terugsturen draaideurcriminelen).

Ja, maar dat ging over Rotjeknor. Nee, ik bedoel echt de Antillen waar
de pavlov's nu achterwege blijven en echt bezig schijnt/is.

Henk Elegeert