Wat Lousewies had moeten zeggen...

Sun Feb 5 09:48:47 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>,
>was het zo dat Lousewies oprecht streed binnen de fractie (...) voor een
>principieel en waargemaakt nee (...) of is dit citaat slechts spin met het
>oog op de toekomst en voegde ze zich zonder morren naar de strategische
>insteek van Dittrich?

 Zie ook: 'Brieven aan Lousewies'
 http://www.lousewiesvanderlaan.nl/forum/?page=thread&forum_id=1&thread_id=1&mid=100064
 Alwaar ene Alex de Jong op 4 februari schrijft,
>Strategie
>Klopt het, Lousewies, dat jij de bedenker was van de strategie van D66 mbt
>Uruzgan? Inclusief de poging om door het dreigen met een crisis de PvdA
>door de bocht te krijgen, zodat D66 zijn handen in onschuld kon wassen mbt
>een kabinetscrisis? Wat een vreemde oplossing dan om jou fractieleider te
>maken. A poisoned chalice. Geniet er maar van.

 Ook op de lousewiesvanderlaan.nl site deze bijdrage van LVDL en Bert Bakker
 over de Afghanistan-missie,
    http://www.lousewiesvanderlaan.nl/artikel.html?item_id=4134
    http://news.ft.com/cms/s/fa75971e-928e-11da-977b-0000779e2340.html
 Critiek op het Afghanistan-standpunt,
    http://www.12move.nl/content/article/obinn/498713.htm

 Ik heb de indruk dat LVDL in het buitenland het D66-standpunt heeft
 verkondigt terwijl BB het binnenland voor z'n rekening nam (en dus
 moest nuanceren daar waar LVDL elke nuance vreemd is). Daarbij gaf LVDL
 een voorstelling van zaken dat er geen meerderheid in het parlement was
 en dat de regering over dit onderwerp zou kunnen struikelen. Dat zegt
 LVDL althans in een ander artikel in de Financial Times en The Independent,
    http://news.ft.com/cms/s/0d4fd35e-84a2-11da-b3f3-0000779e2340.html
    http://news.independent.co.uk/europe/article338476.ece

 Dit suggereert dat het onderstelde, dat LVDL de strategie bepaalde, wel
 eens waar zou kunnen zijn.

 Het huidige scenaio doet sterk denken aan de ondergang van de PSP en de
 CPN, trouwens.