Zwaar bewapend en onafhankelijk van anderen

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Feb 2 21:22:00 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Als het er dan toch naar gaat uitzien dat er Nederlandse militairen naar
> Uruzgen gaan, wordt het tijd om betere condities te eisen.
> Wat mij betreft zwaar bewapend, met een enorme hoeveelheid materieel
> (helicopters).

Dat gebeurt volgens mij ook. Er gaan naast de gewone soldaten ook extra
commandotroepen, F-16's en Apaches. Verder las ik iets over pantserwagens
en mortieren, terwijl de zwaardere artillerie zich in Nederland al loopt
warm te lopen. Afgezien van tanks lijkt het erop dat zo'n beetje al
mogelijke middelen ingezet worden.

> Onafhankelijk van hulp van anderen, dus niet een paar duizend man maar
> 20000.
> (hulp van anderen daar geloof ik niet in, de Duitsers bijvoorbeeld hebben
> hun eigen condities, niet vliegen bij donker, dus hun hulp kan je al
> afschrijven).
> En wordt het niet tijd om speciaal voor de gelegenheid nieuwe uniformen te
> bestellen?
> De bevolking ziet geen verschil tussen Amerikanen en Nederlanders.
> Dus geen kaki uniformen met gele groene bruine vlekken, maar voor mijn
> [...]

Geniaal plan! Misschien van die gezellige voetbalhelmen naar Duits model.
En klompen natuurlijk.