Hoop in bange tijden

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Feb 2 20:25:30 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja, helaas, en zoals ik al eerder betoogde is dat wat mij betreft onbegrijpelijk. De kritiek van D66 op de PvdA is dan ook zeer terecht.

 en D66 was tegen en
> blijft tegen en stemt tegen.

De fractie wel ja, maar neemt tegelijkertijd wel als coalitiepartij de verantwoordelijkheid op zich voor de missie, waarvan men zelf vindt dat die niet kan slagen en die men ook niet steunt (letterlijke woorden van Boris vanmorgen). Dat is ongelooflijk en uniek in de geschiedenis. Een verdeelde coalitie gaat de militairen op een vreselijk moeilijke missie sturen. Onbegrijpelijk. Ik zou het dan ook terecht vinden als de PvdA deze situatie niet accepteert en de door mij genoemde voorwaarde stelt voor steun. Overigens zou dat ook voor de CDA fractie en de VVD fractie moeten gelden, maar van hen kun je uiteraard geen normen en waarden verwachten...Net zomin als van het kabinet zelf trouwens. Hoe kun je immers in godsnaam besluiten een dergelijk missie door te laten gaan als het kabinet verdeeld is. Het gaat hier niet om centjes jongens.... Dieper kan dit kabinet en D66 echt niet zakken...

> Bij de uitvoering van de missie zou het onvolwassen zijn mokkend in
> een hoekje te gaan zitten en te hopen dat er zo veel mogelijk mis
> gaat.

Gatver Bart, lees dat nog eens door. Als je tegen bent hoop je dat alles mis gaat (de SP en GL) behalve als je in het kabinet blijft zitten (D66)?????

Groeten,
Mark Giebels