En nu?

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Thu Feb 2 20:20:55 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk nu ga je er tenminste wat beter op in. Ik doe het
er maar even tussenin...

--- Ger <gmw.arts at home.nl> wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Je vraagt of ik met de billen bloot wil. Ik heb niks
> bloot te gaan, denk ik.
> (heb wel billen hoor:)))

Daar ging ik dan ook van uit!

> De PvdA was destijds voorstander van het door de
> raad kiezen van de
> burgermeester, en zeer zeker als oppositiepartij kan
> ik me voorstellen dat
> je zo'n move gebruikt om de colaitie in verlegenheid
> te brengen. Het was
> toch helemaal niet erg toen voor D66. Een ander
> poppetje en wat
> onbelangrijke beloften met het Paasaccoord en men
> was toch weer dik
> tevreden. De zg. kroonjuwelen konden bij het
> oudvuil.

Ze stapten er op het laatste moment uit na eerst
helemaal voor geweest te zijn. Het gaat er mij niet om
dat ze balkie in verlegenheid brachten. Het gaat er
mij om dat ze een goedkoop politiek spelletje speelden
met iets dat de (sociaal)democratie en lokaal bestuur
meer openheid zouden geven. In andere woorden de
nederlandse kiezer en hun eigen achterban werd
opgeoffered aan goedkoop succesje en daar was het
onderwerp te belangrijk voor.
Natuurlijk had D66 er toen uit moeten stappen maar
daar ging het niet over.

> Ikke gegroeid? Waarin dan wel? Je bedoeld dat iemand
> groeit als hij of zij
> meer pro-D66 wordt?

Nee. Steeds vaker hoor ik je (terecht) klagen over de
bureaucratische puinhoop, en ASO. Toch heb je nog
steeds de tendens om Kok et al daar niet bij te
betrekken. En die stond dus echt aan de wieg van de
bureaucratische puinhoop....
En groeien betekent beslist niet pro D66 worden!
BTW Wat is er ooit met meneer Pont gebeurd, die van de
vakbeweging?;-)

> [...]
> PvdA, maar ik dien ze nu
> af te kraken begrijp ik, en dan groei ik ook?
> Laat maar eens zien waar ik mijn voorkeuren laat
> blijken voor de PvdA, of
> welke andere partij ook. Een totaal ander beleid is
> wat anders.
>
> En of de gekozen burgermeester beter was geweest of
> is zijn we het nog lang
> niet overeens. Daar kleven ook grote nadelen aan als
> je het hebt over de
> verschillende mandaten die daarmee tegenover elkaar
> kunnen komen staan. Maar
> daar hoeven we het niet meer over te hebben, ook D66

We hoeven het er niet meer over te hebben.. en dat is
precies waarom het een goedkope omwaardige stunt was!

lenny aka dirkie

http://mail.yahoo.com