Hoofdredacteur Idee, Kees Verhaar, stapt uit D66

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Feb 1 13:42:01 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels heeft op woensdag, 1 feb 2006 om 11:45 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

dit citaat is duidelijk ironisch bedoeld. lijkt mij.
'het Nieuwe Gebruiksvoorwerp, de Bevrijde Vrouw, heeft altijd zin in
seks, en heeft een Carrière (let op alle hoofdletters), bij voorkeur
iets dat naast het huishouden gedaan kan worden, zoals dansen,
pottenbakken en schilderen.'

trouwens niets mis met iemand die goede keuzes kan maken. daar gaat het
juist om.

> All men? Is trouwens ook heel bevredigend om iets te doen waar jezelf
> en je meest geliefden direct plezier aan beleven...

zoals de wc soppen, dweilen, stofzuigen?
bevredigend, veel gewaardeerd ook?

dinertjes koken wordt geloof ik niet direct bedoeld.

> Schrijf ik als man die heel wat tijd aan huishoudelijke activiteiten
> besteedt.

dat dacht ik al. met jonge kinderen. je schreef al eerder zoiets.

> Kijk dat bedoel ik nou, het gezin als kapitalistische noodzaak, die de
> vrouw gevangen houdt en haar ervan weerhoudt zichzelf te ontplooien.
> Het is geen vrije keuze, maar een door het kapitalisme opgelegde
> structuur.

nee, het is het doorgeven van de sociale structuur. het kapitalisme
hoeft dat niet op te leggen. we doen dat zelf wel.

> Nee, ik ben een 'onderdrukker', heb immers een piemel,

dat is niet wat ik vind. foei mark.

> en ga uit van het vergroten van keuzemogelijkheden,

dat is wat ik ook wil

> niet het veranderen van rollenpatronen, waarschijnlijk niet welkom dus.

ik wil nog steeds de arbeidsdeling ter discussie hebben, en de daarmee
samenhangende machts- en inkomensverschillen. de geus loopt er trouwens
ook weer tegen aan.

> Teveel anti-man.

heb je concrete voorbeelden?
ik zag en zie dat anders

> Ik acht het niet waarschijnlijk, ik stel slechts een 'als-vraag'. Zo
> kan ik ook vragen, wat als Hirsi Ali het in haar eentje voor het
> zeggen gaat krijgen in de Nederlandse politiek?

daar ben je toch hoop ik niet echt bang voor? in haar eentje?
ze vraagt aandacht voor een probleem. ze wil voor allochtone vrouwen in
een achterstandspositie gelijke rechten.

knip

> Dank je voor de link. Ik zal er eens naar kijken.

joke smit, helaas jong overleden, heeft grote invloed gehad.

> Groeten,
> Mark
>
> P.S. Had je je reactie bewust niet naar de lijst gestuurd?

nee, was een vergissing, dank.

ik stuur hem alsnog, en deze ook, hoop dat je daar geen bezwaar tegen
hebt.

gr elma