Nihilisme: Kunnen demissionaire ministers aftreden ?

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Dec 15 11:45:14 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 12/15/06, Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> wrote:

> Wat een onzin, Mark,

Wat is onzin?

> Ik bestrijd de staatsrechtelijke cultuur van demissionair blijven zitten,

Het één sluit het ander niet uit.

> hup de dag na de verkiezing wordt een nieuwe regering geinstalleerd,
> alles kan echt wel voorbereid worden,
>
> en gaandeweg sluiten fracties maar akkoorden
>
> en desnoods wisselen ministers nog eens.

Daar zijn we het over eens.

> Verwijt ministers die aanblijven op hun oude mandaat
> en op hun oude eigen bereidheid hun beleid te voeren,
> niet dat ze niet het omgekeerde nieuwe beledi willen uitvoeren.

Ik verwijt ze niks. Verdonk had gewoon moeten opstappen. Wat was in
godsnaam haar motivatie om dat niet te doen. Ik kan er slechts
regenteske ondemocratische arrogantie en populisme achter ontdekken.

> Het zijn mensen en geen slaven.

Verdonk deed er alles aan om de kamer te dwingen haar in de rol van
slaaf te drukken.

Groeten,
Mark Giebels