Nihilisme: Kunnen demissionaire ministers aftreden ?

Fri Dec 15 11:32:30 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat een onzin, Mark,

Ik bestrijd de staatsrechtelijke cultuur van demissionair blijven
zitten,

hup de dag na de verkiezing wordt een nieuwe regering geinstalleerd,

alles kan echt wel voorbereid worden,

en gaandeweg sluiten fracties maar akkoorden

en desnoods wisselen ministers nog eens.

Verwijt ministers die aanblijven op hun oude mandaat

en op hun oude eigen bereidheid hun beleid te voeren,

niet dat ze niet het omgekeerde nieuwe beledi willen uitvoeren.

Het zijn mensen en geen slaven.

Democratie betekent dat de nieuwe kamer en een nieuwe regering

de volkswil ter hand nemen,

en niet dat slaven dat uitvoeren

en zeker niet dat maanden en maanden

de kamer en de oude regering voortsukkelen.

Fritz van Rikxoort