Goed zo Sophie (Zo worden onze passagiersgegevens gebruikt door de VS !)

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Tue Dec 5 21:52:25 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is misschien wat overtrokken om te stellen dat
Sophie het Big brother system van de US aan de kaak
stelt, maar inderdaad the patriot act en de "vrijheid"
waarmee de bush/cheny/rumsfeld gang zich daarmee
hebben toegeeigend is soms bij het barbaarse af.
Toch vraag ik me af waarom Sophie deze vragen
uberhaupt moet stellen. Zit de Europesche Commissie cq
Raad te sufkutten??????of vinden ze het wel fijn om
dit soort ongebreidelde controle over burgers te
hebben?
Terzijde:
De constitutie geeft een amerikaanse president veel
macht. Hij kan elk wetsvoorstel torpederen, waarna er
een 2/3 meerderheid moet zijn om het er alsnog doort
te krijgen. Hij kan in principe een oorlog beginnen en
een maatregel van bestuur hanteren om zijn programma
te laten lopen. In het verre verleden heb ik hier
weleens voorgerekend dat een Amerikaanse president
verkozen wordt door ong. 12% van de burgers. Na aftrek
van no shows/illegibility/voter apathy/en
tegenstemmers. In die 12% zijn dan ook nog eens de
fanatieke politiek en geloofsovertuigingen
oververtegenwoordigd met alle kwalijke gevolgen...
Bush/Cheney/Rumsfeld et al have been a disaster voor
de US en de laatste verkiezingen hebben dat duidelijk
gemaakt. Hij is nog steeds eigenwijs maar in principe
vleugellam. De patriot act wordt herzien, daar kan je
op wachten. Bolton heeft net "resigned" als US
embassadeur sp)voor de UN. Kortom er waait een nieuwe
wind, we threw the bums out zeggen de burgers nu.
Toch zijn "de amerikanen" gelijk de hollandse burger
al tevreden als er maar een goede football wedstrijd
op de TV is vanavond....
Eind terzijde
Verreweg de meesten zal het worst wezen dit soort ATS
maatregel ze vliegen nooit, en al helemaal niet naar
den vreemde...Is er enige vergoeilijking voor dit
soort big brotherisme? Nee absoluut niet.
Toch zou het kunnen betekenen dat Dirkie, die geen
echt kwaad op zijn geweten heeft, op de lange duur wat
eenvoudiger door de airport controles kan gaan.
Dat het de nederlanders al helemaal niet goed zit,
zo'n ATS maatregel, komt (misschien) mede doordat je
in Schiphol de toegang tot nederland al ontzegt wordt
als je een parkeerbon per ongeluk niet betaald hebt...
Mijn dochter van nederlandse nationaliteit echt
gebeurd!
Gelukkig hebben we hier de ACLU die hier al druk mee
is.

Zou profilering moeten plaatsvinden? Beslist wel.
Het terrorisme komt voor 90+% uit de Islamische hoek,
en je zou daar niet op moeten profileren? Het zou
kunnen helpen, want miljoenen niet terroristische
islamieten zullen dit gelazer toch ook wel een beetje
zat zijn of worden...Tot het Israelische vraagstuk is
opgelost hebben we geen enkele rust, de kruistochten
zijn nog steeds en vogue, en wij hebben de olie
nodig...Big Brother ligt in Holland een groot stuk
voor op Amerika, trust me on that!

yowsa
dirkie
die nu een zonnig ritje op zijn Vespa GS gaat maken.

http://www.sophieintveld.nl/nieuwsbericht.html?item_id=4611

http://www.sophieintveld.nl/parlementairevraag.html?item_id=4612

http://www.nu.nl/news/905099/22/Amerikanen_vrezen_%27Big_Brother%27.html

http://www.nytimes.com/2006/12/01/washington/01travel.html?_r=1&ref=us&oref=slogin