afpersers vervolgen

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Dec 3 11:57:19 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> Meer personeel bij Jusitie, meer zaken naar een rechter zouden het
> geheel alleen maar duurder maken wat tenslotte resulteert in een hogere
> premie ed.

Als duidelijk wordt dat het versturen van onterechte of te hoge
rekeningen strafbaar is dan zullen de bedrijven zich daar snel aan
aanpassen. Niet zozeer vanwege het geld, maar qua PR is het als de
rechtbank je veroordeelt nog wel wat anders dan de mond-op-mond
anti-reclame van gedupeerden.

Met andere woorden, ik denk dat de handhavingskosten laag zullen zijn.
En als je denkt aan hoeveel tijd het administratief personeel en
klantenservice met al die klachten en papiertroep kwijt is, zouden denk
ik de totale kosten (vertaald in premie) eerder omlaag dan omhoog gaan.

Zero-tolerance voor incompetentie en nalatigheid levert geld op.

Bart