Moraliteit

Sun Dec 3 11:53:56 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens !

Was ook mijn (enige?) herhaalde kritiekpunt op Bert c.s.:
Het niet blijvend verwoorden van de oorspronkelijke D66-beginselen en
standpunten, maar daarentegen het conservatieve CDA-beleid (conformisme,
gezin, traditionele kostwinner) presenteren als D66-beleid.

Voorbeeld: ten tijde van de premieverdeling basisziektezorgstelsel
WaaRSCHUWDE IK INTERN EN DE vvd (SHIT CAPS LOCK) dat VVD- en D66-kiezers
ondermeer heel goed in hun portemonnee zouden merken dat hun VVD en D66
het CDA en zijn traditionele achterban bedienden, en hun eigen geluid
niet eens lieten horen. Tweeverdieners, eenouders, alleenwonenden, ook
lag verdienenden, zouden hun achteruitgang merken en die van
traditionele CDA-kostwinners (ook gepensioneerden) horen. Als dan hun
VVD en D66 die kritiek niet eens uiten was te voorspellen dat dat gelijk
veel zetels ging kosten.

UIteraard zijn er zo meer voorbeelden, waarbij ik opmerk dat de
D66-kaderleden zeer slaafs de fractie volgden in de onwil de eigen
geluiden waar die afwuijkten van het CDA en/of de VVD te laten horen.
Ook congressen kozen bijna altijd de fractielijn: wij verwoorden wat met
het CDA (soms al bij de colaitievorming) is afgesproken en verhullen wat
we zelf eigenlijk willen.

Fritz