Sociaal-liberale verkiezingsitems op D66 website

Mon Aug 28 10:59:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, zojuist,
>De sociaal-liberalen willen dat D66 als een sociaal-liberale partij de
>verkiezingen ingaat en zoeken daarom onderwerpen die afrekenen met het
>verleden van de partij (daar waar Pechtold het verleden van D66.
>belichaamt). Kennelijk is dit zo'n onderwerp

 Als men momenteel naar de D66-website surft, dan ziet men meer van dit
 soort onderwerpen... in dat pedofilie-file alleen al staat...
  * Pak criminele erfenissen aan
  * Kamervragen over besmette erfenissen
  * Speciale commissie zou verlof voor TBS'ers moeten toetsen
  * Verruiming mogelijkheden voor terrorismebestrijding
  * Inbreng Boris Dittrich bij debat criminaliteit en overlast in grote
    steden

 Dit zijn geen D66-punten. Dit is erger dan de VVD - meer LPF en zo.

 Ik begrijp best dat Kamerleden ook bijdragen moeten leveren aan debatten
 waarbij ze zich niet kunnen profileren (een van de nadelen van het beroep
 is dat men zich moet inlezen in dossiers waar men geen enkele affiniteit
 mee heeft en er voortdurend stellingnamen van een Kamerlid wordt verwacht).
 Maar kom er dan niet mee naar buiten.

 Waardoor worden dit soort punten gecompenseerd ? Op de home page staan
 momenteel,
  * Boris van der Ham: "Verbeter toezicht op dierenwelzijn."
  * EHBO-diploma voor alle leraren in basisschool

 Zeg maar: soft gelul. Ik moest zelfs lachen om dat EHBO-diploma... zelfs
 artsen hebben dat diploma niet... en is het niet belangrijker dat leraren
 foutloos Nederlands schrijven en een beetje elementair kunnen rekenen (ik
 noem maar een voor de hand liggende dwarsstraat) ?

 Zouden mensen D66 gaan stemmen als leraren een EHBO-diploma hebben ? Dit
 is toch (hopelijk) geen D66-punt ? Op de D66-site trouwens een interview
 met LvdL waarin LvdL wat tegeltjeswijsheden verkondigt (als kind opgedaan
 bij MTV-kijken) en zich afzet (!) tegen het pragmatisme. Eindelijk weten
 we waar dat sociaal-liberalisme zoal voor staat...

 Nou, de stemmen strooooooomen binnen...  :-((