D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Aug 27 10:09:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vrijzinnig standpunt hmmmm. Mijn huisje is helemaal geschlderd afgelopen
week. Zeg maar een "vriendendienst". Vrijheid dus?
Volkomen vrij zijn zodat al die overheidsregeltjes geen invloed meer hebben
op je, soms kan dat te ver gaan. Soms is de vrijheid te groot en soms zijn
de regels overdreven. Men wil heel vrijzinnig het leven van mensen tot in
detail regelen toch?
Minder regels was toch de uitspraak van Harry Potter? En daar zouden op
hebben moeten vertrouwen?
Een misdrijf tegen kinderen moeten we proberen voor te zijn natuurlijk.
Iemand die gepakt wordt en een veroordeling krijgt is na zijn
gevangenisstraf vrij zou je zeggen, hij of zij heeft er voor geboet. Een
beroepsverbod is een levenslange straf.
Het gaat erom wat we met zijn allen erg vinden. Bij sommige zaken hoort geen
vrijzinnig standpunt maar het juiste standpunt. Maar wat is dat he?
Aan de ene kant beschermen we natuurlijk onze kinderen, en terecht, aan de
andere kant geven we hopen geld uit om anderen de gelegenheid te geven
kinderen om te brengen (Libanon-Israel).
Maar ja, dat is via, via en ver van ons bed, blijkbaar minder erg. Het
vrijzinnige ervan kan ik even niet vinden. En het Christelijke van Balkje al
helemaal niet.

Ger