Air marshalls

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Aug 27 03:02:32 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik pik even een puntje uit je betoog. Dat vervormende munitie vreselijke
> verwondingen veroorzaakt is duidelijk. Maar het voorkomt wel dat een kogel
> eerst een kaper treft en vervolgens nog genoeg vaart heeft om een of
> misschien wel meer passagiers te treffen. En ook dat een terrorist die
> wordt getroffen nog de kans krijgt een bom tot ontploffing te brengen. Het
> is dacht ik al jaren zo dat in die gelukkig zeldzame gevallen dat de
> politie dodelijk geweld moet gebruiken om het leven van een gijzelaar te
> [...]

Niks duivels dilemma. Een blunder van jewelste, en
een voorbeeld van het zoeken van een gelegenheids
argument. Er was in het door jou genoemde geval
onvoldoende rekening gehouden met de op dat moment
geldende omstandigheden. Een verkeerde calculatie
met afschuwelijke gevolgen !! Je zult maar aan je
laatste werkdag bezig zijn ....

Of het in de krant stond, of niet, is van geen enkel
belang. Jij voert het ten onrechte op en dat is wel
van belang, want het gaat hier om blunderende
(kennelijk onervaren) scherpschutters.

Hoezo, pik een punt uit het betoog?
Het ging het over afgrijselijke wonden, en niet over
het (zonder enige vorm van proces) terplekke
executeren van een vermeend dader.

Heldendaden worden slechts zelden in praktijk
gebracht. Ze komen veel vaker voor in de mind van
mis-/verleidde lezer(s) van dergelijke verhalen in
boekvorm/of krant. :) Of kijk/keek je te vaak
'Scooby Doo'? ;)

Henk Elegeert