D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Sat Aug 26 23:21:33 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>ik betwijfel [dat ik denk] dat het toeval is dat een rechter juist nu
>een onderwijzer voor ontucht met kinderen heeft veroordeeld.

 Ik snap de logica niet - veroordelen rechters dan alleen onderwijzers ?

>d66 maakt zich imo terecht druk over mensenrechten rechten van
>homoseksuelen vallen onder mensenrechten

 Maar daar had ik het niet over. Ik had het over de analogie (pedofielen
 vallen ook onder de mensenrechten) en daarmee over de inconsisentie.

>ik ben het dan ook hierin met d66 eens

 LvdL heeft een tijdje terug verdedigt (!) dat ze na het uitzitten van
 hun straf een band om been/enkel moeten hebben zodat kan worden bezien
 of ze zich in de buurt van scholen ophouden. Dit is een eng standpunt,
 D66 onwaardig. En nu dit weer...

>ik vind een 'berufsverbot' voor mensen die ontucht bedrijven met
>kinderen nog mild eerlijk gezegd.

 ...*na* het uitzitten van hun straf...? Waarom mogen veroordeelde artsen
 dan weer wel aan het werk ? Waarom komen moordenaars tenslotte weer op
 vrije voeten ? Ook dit is inconsistent.

 En het is inconsistent omdat het een lekker rechts Fortuyn-onderwerp is.
 Hier komen de ex-D66-stemmers echt niet voor terug van de PvdA. Die willen
 *heel iets anders horen*.

>dus, marc, ga ergens anders je stokpaardje berijden ajb.

 Welk stokpaardje - ik begon er toch niet over ? Ik legde hoogstens een
 verband met een ander bericht in een andere krant dat niet iedereen zal
 onderschrijven. Maar dat doet aan het punt op zich niets af.

 In de aanloop tot de verkiezingen is het 's mijninziens dom om met dit punt
 te willen scoren. Het punt leent zich er mogelijk ook niet toe. Net zoals
 terrasgedoe niet in een verkiezingsprogramma thuishoort.

 Enfin, nog een paar nachtjes slapen en we weten wat er wel in staat.