Onrust onder AOW'ers over onverwacht huisbezoek

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Aug 11 11:16:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8/11/06, Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl> wrote:

> Zoals altijd zitten er twee kanten aan het verhaal.
>
> Er zijn vernederende situaties denkbaar. Aan de andere kant kun je
> van werkenden
> niet verwachten dat ze blijven betalen als er met de regeling wordt
> gefraudeerd.

Het probleem waar Dirkie terecht op wijst is dat de overheid weer eens een
berg normen en waarden in een op zich uitstekende regeling heeft weten te
verweven, waardoor fraude mogelijk wordt en de overheid vervolgens weer eens
haar kans grijpt om de gewone burger lastig te vallen.

Zoals ik al heb uitgelegd: juist omdat het een omslagstelsel is
> bestaat er een
> verband tussen de hoogte van de premie en de rechtmatigheid van de
> uitgaven.
> Wel vervelend natuurlijk, maar helaas realiteit.

Maar weinig relevant voor het probleem dat onze surfer uit Santa Cruz
aankaartte.

Groeten,
Mark Giebels