Onrust onder AOW'ers over onverwacht huisbezoek

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Fri Aug 11 11:45:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik ik ga even knippen om het amerikaanse system wat nader te  verklaren. Want eens worden we het niet..En ik denk dus dat de  werkelijke reden voor mijn verontwaardiging en jou verontschuldiging  ligt in mijn bekendheid met beide systemen en jou bekendheid met het  bestaande hollandse systeem.
  Hier gaat et dan
Hier wordt jaarlijks vastgesteld wat de bijdrage  van iedere werkende is. Dat gebeurd op een % basis. Bijvoorbeeld 3% van  je salaris met een top bijdrage van $12.000. Dus ik verdien 100.000 per  jaar en na pakweg 16 weken ben ik bij. Mijn buurman verdiend  slechts  45.000 per jaar en hij betaald tot pakweg  eind  septemebr in aan het systeem. Je moet  40 niet aaneengesloten  kwartalen gewerkt hebben om  de volle SS te ontvangen. De  zelfstandige betaald op gelijke manier mee, en  voor de belasting
  De bedragen hier genoemd zijn geheel fictief want die ken ik eenvoudig  niet. De jaarlijkse bijdrage veranderd niet met grote sprongen want is  gerelateerd aan inflatie e.d.
  Het is natuurlijk helemaal geen spaar systeem alhowel jij het dat gaat  noemen.. Sparen doe je bij een bank met je eigen geld en echte rente,  waar je keurig belasting over moet betalen na (ik geloof) meer dan $  1.000 op jaar basis. Ook als je bijvoorbeeld een Mongoloide kind hebt  valt hij onde SS en wordt vanuit de overheid het verzorgingstehuis  betaald. Wel wordt dat, als er later een erfenis uitrolt van een van de  ouders, deze schuld aan de gemeenschap eerst verrekend. Het gaat hier  dus niet om de echte bedragen want die ken ik niet. Vergelijken in  reele zin, en echt geld, kan niet want de systemen zijn anders.

  Beter nou?

Ja, dat heb je al gezegd. Maar je maakt niet duidelijk wat voor
stelsel er wordt
gehanteerd; is het een spaarsysteem of een omslagstelsel?
Het verschil is hier toch niet van belang ontbloot.

>   Verder wordt er linksom of rechtsom gewoon voor de AOW betaald.

Uiteraard.

> Jij, en  met je vele anderen, laat je dus wel degelijk in het
> retorische  overheidspak naaien. Wel hebben we geld om een groot
> blik  (werkverschaffing) ambtenaren/inspecteurs  op pad te sturen
> om de  criminelen die van de burger stelen jadi-jadi-jadi-jadi-
> jaja..Dezelfde  overheid die de miljarden te veel betaalde centjes
> wel bij de begroting  telt maar ze niet aan de burgers teruggeven
> kan want ...Inflatoir weet  je..
>   En de burger gaat weer vol goede moed stemmen voor de grote
> verandering  die plaats gaat vinden met de volgende verkiezingen.
> [...]

Misschien wel, maar deze doctor MAF-achtige rant heeft helemaal niets
met het
onderwerp te maken en doet je geloofwaardigheid m.i. ook geen goed.

Erik vdMb

 Next-gen email? Have it all with the  all-new Yahoo! Mail Beta.