Zorgverzekeraars: stijging aantal wanbetalers

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Aug 9 20:25:55 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Yep.

Nope.

> en dure

> Nee, waarom?

Simpel, geen onnodige risico's lopen als dat
vermeden kan worden.

> Iedereen moet verzekerd zijn.

Lekkere keuze weer ......

> Taak van de overheid.

??? Hoe dan? Boetes?

> Daarbij mag een
> ziekenhuis wat mij betreft niemand weigeren te helpen die ziek is,

Ho wacht effe, er is een gigantisch verschil tussen
     helpen en behandelen.

> ook
> geen illegalen, kwestie van beschaving.

ASO en beschaving, kom Mark. :)

> Nee, ik wil toegangsgaranties, transparatie, en minimale overheadskosten.

We zetten een centrale ziekenfabriek midden in het
land en wegen de kosten van transport af tegen die
van de behandeling?

> dat is

> Ik denk niet dat de VVD het met me eens is.....

Denk ik wel. Het gaat bij minimale overheadkosten
immers om productie en het liefs van een enkele te
overziene soort.

> Concurrentie op efficientie en kwaliteit,

En wie beoordeeld dat dan? De patient/client niet.
Die moet 'luisteren' namelijk !!!

> daar gaat het om,

Ja, maar die boot is gemist.

 > niet op
> het binnenhalen van zoveel mogelijk vermogende en gezonde klanten, en
> ook niet om het verkleinen van keuzemogelijkheden van burgers door de
> politiek van collectieve verzekeringen...

Ik ben er bang voor dat die er juist het meest al
bij ingeschoten zijn.

Het gedrocht heeft opnieuw een politieke variant
bedacht, maar geen oplossing(en).

Henk Elegeert